Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.

SRD d20 - inteligentní a prokleté předměty a artefakty

Inteligentní předměty Schopnosti Vyhrazená schopnost Ego
Prokleté předměty Situace Nevýhody Konkrétní prokleté předměty

Inteligentní předměty

Magické předměty mají někdy vlastní inteligenci. Tyto předměty s magicky vštípeným vnímáním myslí a cítí stejně jako postavy a mohou být považovány za CP. Inteligentní předměty mají schopnosti navíc a někdy mají zvláštní schopnosti a zvláštní poslání. Pouze trvalé magické předměty (narozdíl od předmětů na jedno použití nebo se selsáními) mohou být inteligentní. (To znamená, že lektvary, svitky, hůlky, mezi jinými, nemohou být nikdy inteligentní.) Obecně méně než 1% magických předmětů má inteligenci.

Inteligentní předměty mohou být vlastně považovány za tvory, protože mají hodnoty Inteligence, Moudrosti a Charismatu. Považuj je za výtvory. Inteligentní předměty mají často schopnost osvětlovat své okolí (stejně jako magické předměty); mnohé nemohou jinak vidět

Narozdíl od většiny magických předmětů mohou inteligentní předměty aktivovat své vlastní schopnosti bez nutnosti čekat na ovládací slovo od svého vlastníka. Inteligentní předměty jednají v průběhu kola svého vlastníka podle pořadí iniciativity.

Přesvědčení inteligentních předmětů

Jakýkoliv předmět s inteligencí má přesvědčení. Všimni si, že inteligentní zbraně mají vždy přesvědčení, buď dané nebo odvozené. Pokud generuješ náhodnou inteligentní zbraň, přesvědčení zbraně musí odpovídat případným zvláštním schopnostem zaměřených na přesvědčení, které zbraň má.

Libovolná postava, jejíž přesvědčení neodpovídá přesvěčení zbraně (kromě vyjímek označených hvězdičkami v tabulce), obdrží jednu zápornou úroveň, pokud jakkoliv zvedne tento předmět. Ačkoliv tato záporná úroveň nikdy nezpůsobí skutečnou ztrátu úrovně, zůstává stále, dokud má postava předmět v ruce a nemůže být odstraněna žádným způsobem (např. pomocí kouzel navrácení). Tato negativná úroveň se sčítá s dalšími postihy, které může předmět vložit na nevhodné vlastníky. Předměty s hodnotou Ega (viz níže) 20 až 29 udělí dvě záporné úrovně. Předměty s hodnotou Ega 30 a více udělí tři záporné úrovně.

Přesvědčení inteligentních předmětů
d% Přesvědčení předmětu
01-05 Chaoticky dobré
06-15 Chaoticky neutrální*
16-20 Chaoticky zlé
21-25 Neutrálně zlé*
26-30 Zákonně zlé
31-55 Zákonně dobré
56-60 Zákonně neutrální*
61-80 Neutrálně dobré*
81-100 Neutrální*
* Předmět může být také používán libovolnou
postavou, jejíž přesvědčení odpovídá části
přesvědčení předmětu, která není neutrální.

Jazyky ovládané předměty

Stejně jako postavy inteligentní předmět mluví Obecnou řečí a jedním dalším jazykem za každý bod bonusu Inteligence. Vyber vhodné jazyky a vezmi v úvahu původ a poslání předmětu.

Inteligence, Moudrost, Charisma a nadání předmětů
d% Hodnoty mentálních vlastností Komunikace Nadání Smysly Oprava základní ceny
01-34 Dvě 12, jedna 10 Empatie1 Jedna nižší schopnost Vidění a slyšení 30 stop   +1 000 zl
35-59 Dvě 13, jedna 10 Empatie1 Dvě nižší schopnosti Vidění a slyšení 60 stop   +2 000 zl
60-79 Dvě 14, jedna 10 Řeč2 Dvě nižší schopnosti Vidění a slyšení 120 stop   +4 000 zl
80-91 Dvě 15, jedna 10 Řeč2 Tři nižší schopnosti Vidění ve tmě a slyšení 60 stop   +5 000 zl
92-97 Dvě 16, jedna 10 Řeč2 3 Tři nižší schopnosti Vidění ve tmě a slyšení 60 stop   +6 000 zl
98 Dvě 17, jedna 10 Řeč, telepatie3 4 Tři nižší schopnosti
a jedna vyšší schopnost6
Vidění ve tmě a slyšení 120 stop   +9 000 zl
99 Dvě 18, jedna 10 Řeč, telepatie4 5 Tři nižší schopnosti
a dvě vyšší schopnosti6
Vidění ve tmě, mimosmyslové vnímání a slyšení 120 stop +12 000 zl
100 Dvě 19, jedna 10 Řeč, telepatie4 5 Tři nižší schopnosti
a tři vyšší schopnosti6
Vidění ve tmě, mimosmyslové vnímání a slyšení 120 stop +15 000 zl
1 Držitel předmětu cítí nutkání a někdy emoce, které povzbuzují určité jednání nebo od něj odrazují.
2 Stejně jako postavy inteligentní předmět mluví Obecnou řečí a jedním dalším jazykem za každý bod bonusu Inteligence. Může telepaticky komunikovat s nositelem.
3 Předmět může také číst v jazycích, které ovládá.
4 Předmět může kdykoliv použít jakýkoliv z těchto způsobů komunikace. Použití jazyků je stejné jako u mluvích předmětů. Může telepaticky komunikovat s nositelem.
5 Předmět může číst ve všech jazycích a používat kouzlo přečti magii.
6 Inteligentní předmět může mít zvláštní poslání (a odpovídající vyhrazenou schopnost) spíše než vyšší schopnost, když je to vhodné.

Schopnosti inteligentních předmětů

Tabulka výše určuje, kolik nižších a vyšších schopností má inteligentní předmět. Určitou schopnost vyber z příslušné tabulky níže nebo podle ní hoď.

Nižší schopnosti inteligentních předmětů
d% Nižší schopnost Oprava
základní ceny
01-05 Předmět může požehnat svým spojencům 3/den +1 000 zl
06-10 Předmět může použít vílí oheň 3/den +1 000 zl
11-13 Předmět může seslat malý obraz 1/den +2 200 zl
14-20 Předmět má trvale aktivní kouzlo komu zvoní hrana +2 700 zl
21-25 Předmět může neomezeně používat najdi magii +3 600 zl
26-31 Předmět má 10 stupňů ve Vyslýchání +5 000 zl
32-33 Předmět má 10 stupňů v Šifrování +5 000 zl
34-36 Předmět má 10 stupňů v Znalosti (vyber kategorii) +5 000 zl
37-40 Předmět má 10 stupňů v Prohledávání +5 000 zl
41-45 Předmět má 10 stupňů v Všímání +5 000 zl
46-50 Předmět má 10 stupňů v Naslouchání +5 000 zl
51-54 Předmět má 10 stupňů v Čarozpytu +5 000 zl
55-60 Předmět má 10 stupňů v Odhalení úmysl +5 000 zl
61-66 Předmět má 10 stupňů v Předstírání +5 000 zl
67-72 Předmět má 10 stupňů v Diplomacii +5 000 zl
73-77 Předmět může seslat velký obraz 1/den +5 400 zl
78-80 Předmět může seslat temnota 3/den +6 500 zl
81-83 Předmět může na nepřítele použít znehybni osobu 3/den +6 500 zl
84-86 Předmět může aktivovat zónu pravdy 3/den +6 500 zl
87-89 Předmět může použít strnutí nestvůry 3/den +6 500 zl
90-95 Předmět může použít zaměř objekt 3/den +6 500 zl
96-100 Předmět může na nositele použít
zhoj střední zranění (2k8+3) 3/den
+6 500 zl

Všechny funkce schopností ovládá předmět, nicméně inteligentní předměty se většinou řídí příkazy svého vlastníka. Aktivování schopnosti nebo soustředění se na ni je pro předmět standardní akce.

Vyšší schopnosti inteligentních předmětů
d% Vyšší schopnost Oprava
základní ceny
01-06 Předmět může neomezeně nacházet opačné přesvědčení   +7 200 zl
07-10 Předmět může neomezeně používat najdi nemrtvé   +7 200 zl
11-13 Předmět může na nepřítele neomezeně používat zastraš   +7 200 zl
14-18 Předmět může na nepřítele použít dimensionální kotvu 1/den +10 000 zl
19-23 Předmět může použít zapuzení 1/den +10 000 zl
24-28 Předmět může použít nižší koule nezranitelnosti 1/den +10 000 zl
29-33 Předmět může použít mystické oko 1/den +10 000 zl
34-37 Předmět má trvalý efekt najdi sledování +10 000 zl
38-41 Předmět může vytvořit kruhovou ohnivou zeď
s nositelem uprostřed 1/den
+10 000 zl
42-45 Předmět může na ohně použít uhas 3/den +10 000 zl
46-50 Předmět má efekt status, použitelný neomezeně +11 000 zl
51-54 Předmět může použít poryv větru 3/den +11 000 zl
55-59 Předmět může použít jasnozřivost 3/den +16 000 zl
60-64 Předmět může neomezeně vytvářit magický kruh
proti opačnému přesvědčení
+16 000 zl
65-68 Předmět může použít rychlost na svého vlastníka 3/den +16 000 zl
69-73 Předmět může vytvořit denní světlo 3/den +16 000 zl
74-76 Předmět může vytvořit tmu tmoucí 3/den +16 000 zl
77-80 Předmět může použít zruš neviditelnost (dosah 30 stop) 3/den +16 000 zl
81-85 Předmět může na nepřátle použít zpomal 3/den +16 000 zl
86-91 Předmět může použít zaměř tvora 3/den +30 000 zl
92-97 Předmět může proti nepřátelům použít strach 3/den +30 000 zl
98-100 Předmět může neomezeně používat najdi myšlenky +44 000 zl

Pokud je stejná schopnost hozena dvakrát, hoď znovu.

Předměty se zvláštním posláním

Zvláštní poslání inteligentních předmětů
d% Poslání
01-20 Poraž/zabij úplně opačné přesvědčení*
21-30 Poraž/zabij mystické sesílatele (což zahrnuje i kouzlící nestvůry a ty, kteří
používají kouzelné schopnosti)
31-40 Poraž/zabij duchovní sesílatele (což zahrnuje i božské entity a přisluhovače)
41-50 Poraž/zabij ty, kteří nekouzlí
51-55 Poraž/zabij určitý typ nestvůry (viz speciální schopnost zhoubná pro výběr)
56-60 Poraž/zabij určitou rasu nebo druh tvora
61-70 Chraň určitou rasu nebo druh tvora
71-80 Poraž/zabij služebníky určitého božstva
81-90 Chraň služebníky a zájmy určitého božstva
91-95 Poraž/zabij všechny (kromě předmětu a jeho nositele)
96-100 Vyber si jedno
* Posláním neutrální (N) verze tohoto předmětu je zachovat rovnováhu poražením/zabitím mocných
představitelů extrémních přesvědčení (ZD, ZZ, CHD, CHZ).

Poslání

Poslání předmětu musí odpovídat jeho typu a přesvědčení a musí se vždy dobře zvážit. Poslání "poraž/zabij mystické seílatele" neznamená, že meč nutí svého nositele zabít každého kouzelníka, kterého uvidí. Obdobně to neznamená, že meč věří, že je možné zabít každého kouzelníka, čaroděje a barda na světě. Znamená to, že předmět nenávidí mystické seílatele a chce zruinovat místní spolek kouzelníků, stejně jako ukončit vládu královny-čarodějky v blízké zemi. Podobně poslání "chránit elfy" neznamená, že nositel je elf, ale jen chce pomoci. Znamená to, že předmět chce být použit tak, aby podpořil věc elfů, ničil jejich nepřátele a pomáhal jejich vůdcům. Poslání "poraž/zabij všechny" není jen věc pudu sebezáchovy. Znamená to, že předmět si neodpočine (nebo nenechá odpočinout svého nositele), dokud se nepostaví nad všechny ostatní.

Vyhrazená schopnost

Vyhrazená schopnost funguje, jen když předmět plní své zvláštní poslání. O tom rozhoduje vždy předmět. Mělo by být jasně vidět, že účel světí prostředky. Narozdíl od jiných schopností, inteligentní předmět může odmítnout použít vyhrazenou schopnost, i když je vlastník dominantní (viz Předměty proti postavám, níže).

Vyhrazené schopnosti předmětů se zvláštním posláním
d% Vyhrazená schopnost Oprava
základní ceny
01-06 Předmět může použít ledovou bouři   +50 000 zl
07-12 Předmět může použít zmatek   +50 000 zl
13-17 Předmět může použít fantóma   +50 000 zl
18-24 Předmět může použít zdrcující zoufalství   +50 000 zl
25-31 Předmět může použít dimenzionální dveře an sebe a nositele   +50 000 zl
32-36 Předmět může použít nákazu (zvýšenou na 4. úroveň) jako dotykový útok   +56 000 zl
37-43 Předmět může použít jed (zvýšenou na 4. úroveň) jako dotykový útok   +56 000 zl
44-50 Předmět může použít sevření koroze jako dotykový útok   +56 000 zl
51-56 Předmět může použít 10k6 blesk   +60 000 zl
57-62 Předmět může použít 10k6 ohnivou kouli   +60 000 zl
63-68 Nositel má bonus štěstí +2 k útokům, záchranám a ověřením   +80 000 zl
69-74 Předmět může použít hromadné způsob lehká zranění   +81 000 zl
75-81 Předmět může použít píseň sváru   +81 000 zl
82-87 Předmět může použít slídící oči   +81 000 zl
88-92 Předmět může seslat 15k6 mocný výkřik 3/den +130 000 zl
93-98 Předmět může použít vlny vyčerpání +164 000 zl
99-100 Předmět může použít znovuzrození na nositele, jednou za měsíc +200 000 zl

Ego předmětu

Ego udává celkovou sílu a moc osobnosti, kterou má daný předmět. Ego může být spočítáno pouze po určení všech aspektů předmětu. Hodnota Ega předmětu pomáhá určit zda je předmět nebo postava dominantní v jejich vztahu, jak je to blíže popsáno níže.

Ego předmětu
Vlastnost předmětu Body Ega
Každá +1 bonusu vylepšení předmětu 1
Každá +1 bonusu za speciální schopnosti 1
Každá nižší schopnost 1
Každá vyšší schopnost 2
Zvláštní poslání (a vyhrazená schopnost) 4
Schopnost telepatie 1
Schopnost čtení jazyků 1
Schopnost přečti magii 1
Každá +1 bonusu Inteligence 1
Každá +1 bonusu Moudrosti 1
Každá +1 bonusu Charismatu 1

Předměty proti postavám

Když má předmět vlastní Ego, tak má také vlastní vůli. Předmět je, samozřejmě, absolutně věrný svému přesvědčení. Pokud postava, která předmět vlastní, není věrná záměrům tohoto přesvědčení nebo zvláštnímu poslání předmětu, nastává konflikt osobností - předmět proti postavě. Podobně předmět s hodnotou Ega 20 a více se považuje nadřazený postavě a nastávají konfilkty osobností, pokud vlastník nesouhlasí vždy s předmětem

Pokud nastane konfilkt osobností, musí si vlastník hodit na záchranný hod na Vůli (TO = Ego předmětu). Pokud vlastník uspěje, je dominantní. Pokud neuspěje, je dominantní předmět. Dominance trvá jeden den nebo dokud nenastane vážná situace (např. velký boj nebo vážná hrozba buď předmětu nebo postavě apod.). Pokud předmět získá dominanci, odmítá plnit přání postavy a požaduje výhody jako jsou následující:

V extrémních případech se může předmět uchýlit k mnohem krutějším metodám jako jsou následující:

Samozřejmě takové akce nejsou pravděpodobné, když existuje harmonie mezi přesvědčením postavy a předmětu nebo když se jejich cíle a osobnosti dobře shodují. Přesně tak si přředmět může přát, aby ho vlasnila nějaká slabá postava, kterou může snadno ovládnout, nebo aby ho vlasnila postava s vysokou úrovní, takže může lépe provést své záměry.

Všechny magické předměty s osobností chtějí hrát důležitou roli při každé aktivitě, zejména v boji. Takové předměty jsou rivaly sobě navzájem, i když mají stejné přesvědčení. Žádný inteligentní předmět nechce sdílet svého vlastníka s nějakým jiným. Každý inteligentní předmět si je vědom přítomnosti jakéhokoliv dalšího inteligentního předmětu v dosahu 60 stop, a většina ibnteligentních předmětů se snaží ze všech sil oklamat svého hostitele nebo odlákat jeho pozornost, tak že rivala ignoruje nebo ho zničí. Samozřejmě přesvědčení může změnit tento druh chování.

Předměty s osobností nemohou být nikdy úplně kontrolvány nebo umlčeny postavou, která je nese, ačkoliv nikdy nemusí úspěšně ovládat své nositele. Můžou potlačit své schopnosti, aby si vynutily své požadavky, ale zůstanou nezlomeny a budou pokračovat proklamovat svá přání a požadavky.

Prokleté předměty

Prokleté předměty jsou magické předměty s nějakým druhem potenciálně negativním dopadem. Někdy jsou pro uživatele škodlivé, někdy jen nepohodlné. Případně míchají dobré se zlým a nutí postavu dělat obtížná rozhodnutí.

Obvyklé kletby prokletých předmětů
d% Kletba
01-15 Klam
16-35 Opačný efekt nebo cíl
36-45 Přerušovaná funkčnost
46-60 Požadavek
61-75 Nevýhoda
76-90 Úplně jiný efekt
91-100 Nahraď určitým prokletým předmětem

Klam: Uživatel věří, že předmět tím, na co vypadá, ale ve skutečnosti nemá žádnou magickou moc kromě té nutné k tomuto klamu. Uživatel je mentálně popleten a věří, že předmět funguje, a lze ho přesvědčit jen s pomocí kouzla sejmi kletbu.

Opačný efekt nebo cíl: Tyto prokleté předměty nefungují správně, dělají opak toho, co chtěl jejich výrobce nebo mají za cíl uživatele místo někoho jiného. Zajímavou skutečností ale je, že tyto předměty nemusí být vždycky špatné.

Předměty s opačným efektem zahrnují zbraně, které dávají postavě postihy k hodům na útok a na zranění místo bonusů. Stejně jako postava nemusí zrovna vědět jaký je bonus vylepšení neprokleté magického předmětu, nemusí také vědět zrovna vědět, že zbraň je prokletá. Nicméně, když je toto známo, předmět lze odložit, pokud není na postavu vloženo nějaké nutkání, které nutí postavu předmět nosit a používat. V takových případech je obecně potřeba kouzlo sejmi kletbu ke zbavení se věci.

Přerušovaná funkčnost: Tři varianty přerušovaně fungujících předmětů fungují perfektně jak je popsáno - tedy aspoň někdy. Tyto tři varianty jsou nespolehlivé, závislé a nekontrolované předměty.

Nespolehlivé: Vždy když je předmět aktivován, je zde 5% pravděpobnost (01-05 na k%), že nebude fungovat.

Závislé: Předmět funguje jen v určitých situacích. Situaci si zvol sám nebo hoď podle následující tabulky.

Situace závislých přerušovaně fungujících prokletých předmětů
d% Situace
01-03 Teplota pod bodem mrazu
04-05 Teplota nad bodem mrazu
06-10 Ve dne
11-15 V noci
16-20 Na přímém slunečním světle
21-25 Mimo přímé sluneční světlo
26-34 Pod vodou
35-37 Mimo vodu
38-45 Pod zemí
46-55 Na povrchu
56-60 Do 10 stop od náhodného typu nestvůry
61-64 Do 10 stop od náhodné rasy nebo druhu tvora
65-72 Do 10 stop od mystického sesílatele
73-80 Do 10 stop od duchovního sesílatele
81-85 V rukou nekouzlící postavy
86-90 V rukou nějakého sesílatele
91-95 V rukou tvora určitého přesvědčení
96 V rukou tvora určitého pohlaví
97-99 Mimo svátky nebo během určitých astrologických událostí
100 Více než 10 mil od určitého místa

Nekontrolavané: Nekontrolovaný předmět se občas náhodně aktivuje. Hoď k% každý den. Při výsledku 01-05 se předmět aktivuje v náhodný okamžik v průběhu dne.

Požadavek: Ovládací slovo je vlastně požadavek. Nicméně některé předměty mají mnohem přísnější požadavky, které musí být splněny, než mohou být používány Aby mohl předmět s tímto druhem kletby stále fungovat, musí být splněna jedna nebo více z těchto podmínek.

Požadavky jsou tak závislé na účelu předmětu, že by nem,ěly být nikdy určovány náhodně. Předmět s požadavkem, který je zároveň inteligentní, vnucuje svůj požadavek skrz svou osobnost. Pokud požadavek není splněn, předmět přestane fungovat. Když je splněn, předmět většinou funguje po jeden den, než musí být požadavek znovu splněn (ačkoliv některé požadavky jsou jednorázové, jiné po měsíci a další trvalé).

Nevýhoda: Předmět s nevýhodou jsou většinou stále prospěšné pro svého nositele, ale je zde nějaký negativní efekt. Ačkoliv nevýhoda se někdy projeví jen když je předmět použit (nebo držen, např. u zbraní), většinou nevýhoda zůstává s postavou, dokud bude mít daný předmět.

Hoď podle následující tabulky a určíš nevýhodu, která (pokud není řečeno jinak) bude trvat stále, dokud bude mít postava předmět ve svém vlastnictví.

Nevýhoda
d% Nevýhoda
01-04 Vlasy postavy vyrostou o 1 palec. Stane se jen jednou
05-09 Postava se zmenší o 1/2 palce (01-50 na k%) nebo o tolik povyroste (51-100). Stane se jen jednou.
10-13 Teplota okolo předmětu je o 20°C chladnější než okolí.
14-17 Teplota okolo předmětu je o 20°C teplejší než okolí.
18-21 Barva vlasů postavy se změní.
22-25 Barva kůže postavy se změní.
26-29 Na postavě je teď nějaký identifikační znak (tetování, zvláštní záře apod.).
30-32 Pohlaví postavy se změní.
33-34 Rasa nebo druh postavy se změní.
35 Postava je stižena náhodnou chorobou, která nejde vyléčit.
36-39 Předmět vyadává rušivé zvuky (nářek, pláč, křik, kletby, nadávky).
40 Předmět vypadá legračně (křiklavě zbravený, podivný tvar, září jasně růžově, ...).
41-45 Postava si bude předmět sobecky přivlastňovat.
46-49 Postava se bude paranoidně bát, že předmět ztratí nebo ho poškodí.
50-51 Přesvědčení postavy se změní
52-54 Postava musí zaútočit na nejbližšího tvora (pravděpodobnost 5% [01-05 na k%] každý den).
55-57 Postava je ochromena na 1k4 kol, když funkce předmětu skončí (nebo náhodně, 1/den).
58-60 Vidění postavy je rozmazané (postih -2 k hodům na útok, zachranným hodům a ověřením dovedností, které vyžadují zrak).
61-64 Postava obdrží jednu zápornou úroveň.
65 Postava obdrží dvě záporné úrovně.
66-70 Postava musí uspět v hodu na Vůli každý den nebo utrpí 1 bod zranění Inteligence.
71-75 Postava musí uspět v hodu na Vůli každý den nebo utrpí 1 bod zranění Moudrosti.
76-80 Postava musí uspět v hodu na Vůli každý den nebo utrpí 1 bod zranění Charismatu.
81-85 Postava musí uspět v hodu na Výdrž každý den nebo utrpí 1 bod zranění Odolnosti.
86-90 Postava musí uspět v hodu na Výdrž každý den nebo utrpí 1 bod zranění Odolnosti.
91-95 Postava musí uspět v hodu na Výdrž každý den nebo utrpí 1 bod zranění Odolnosti.
96 Postava je proměněna v určitého tvora (pravděpodobnost 5% [01-05 na k%] každý den).
97 Postava nemůže sesílat mystická kouzla.
98 Postava nemůže sesílat duchovní kouzla.
99 Postava nemůže sesílat žádná kouzla.
100 Buď si vyber vhodnou nevýhodu z výše uvedených nebo vytvoř vlastní speciálně pro tento předmět.

Konkrétní prokleté předměty

Konkrétní prokleté předměty slouží jako ukázka prokletých předmětů. Jsou u nich uvedeny předpoklady výroby v případě, že by je někdo chtěl vyrobit úmyslně (ačkoliv to nemusí být původ předmětu). Nicméně si povšimni dvou vyjímek: Hypnotizující křišťálová koule a Nenasytný pytel nemohou být vytvořeny žádným známým způsobem.

Základní kouzlo najdi magii ukáže nesprávnou auru a sílu a často ukazuje, že předmět je neprokletým předmětem podobného typu. Kouzlo určení má pravděpodobnost 1% za úroveň sesilatele, že odhalí pravé schopnosti prokletého předmětu, tedy i že je proletý. Kouzlo rozbor magie úkaže pravou povahu prkletého předmětu.

Konkrétní prokleté předměty
k% Předmět Prodejní
cena
01-05 Kadidlo posedlosti 200 zl
06-15 Prsten nemotornosti 500 zl
16-20 Amulet neuniknutelného zaměření 1 000 zl
21-25 Kámen váhy 1 000 zl
26-30 Zápěstníky bezbranosti 1 200 zl
31-35 Tápající rukavice 1 300 zl
36-40 Meč -2, prokletý 1 500 zl
41-43 Zbroj hněvu 1 600 zl
44-46 Medailon vysílání myšlenek 1 800 zl
47-52 Lahvice prokletí 2 100 zl
53-54 Prach kýchání a dušení 2 400 zl
55 Přlba opačného přesvědčení 4 000 zl
56-60 Jedový lektvar 5 000 zl
61 Oživlé útočné koště 5 200 zl
62-63 Roucho bezmocnosti 5 500 zl
64 Grimoár tuposti 6 000 zl
65-68 kopí, vlastníka zraňující 7 500 zl
69-70 Zbroj přitahující šípy 9 000 zl
71-72 Lapací síť 10 000 zl
73-75 Nenasytný pytel -
76-80 Krvežíznivý palcát 16 000 zl
81-85 Roucho havěti 16 500 zl
86-88 Škapulíř mrzačícího rozkladu 17 000 zl
89-92 Meč bojového šílenství 17 500 zl
93-96 Botky tančilky 30 000 zl
97 Hypnotizující křišťálová koule -
98 Škrtící náhrdelník 60 000 zl
99 Plášť jedovatosti 62 000 zl
100 Skarab smrti 80 000 zl

Amulet neuniknutelného zaměření: Tato věc se většinou nosí na řetízku nebo jako brož. Podle magické analýzy se zdá, že že zabraňuje lokalizaci, magickému sledování, detekci nebo ovlivnění pomocí najdi myšlenky nebo telepatie. Ve skutečnosti má nositel amuletu postih -10 na všechny záchrany proti věsteckým kouzlům.

Střední Vymítání; ÚS 10; Výroba divotvorných předmětů, uvrhni kletbu; Cena 1 000 zl.

Zbroj přitahující šípy: Magická analýza ukazuje, že tato zbroj je normální plná plátová zbroj +3. Nicméně zbroje je prokletá. Proti útokům nablízko funguje normálně, ale přitahuje zbraně na dálku . Nositel má postih -15 k TZ proti nějakému útoku zbraní na dálku. Pravá povaha zbroje se projeví, až když je na postavu doopravdy vystřeleno.

Silné vymítání; ÚS 16; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena 9 000 zl.

Zbroj hněvu: Vypadá podobně jako zbroj velení a funguje jako plná plátová zbroj +1. Nicméně, postava, která ho má na sobě má postih -4 k Charismatu. Všechny nepřítelské postavy v dosahu 300 stop mají bonus morálky +1 k hodům na útok proti ní. Tento efekt není zjevný pro nositele zbroje nebo zasažené postavy. (Jinými slovy nositel zbroje si okamžitě nevšimne, že oblečení zbroje mu způsobuje tyto problémy a ani nepřátelé nerozumí důvodu pro takovou nenávist).

Silná nekromancie; ÚS 16; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena 1 600 zl.

Nenasytný pytel: Tento pytel vypadá jako obyčejný vak. Po průzkumu magických vlastností vypadá jako vak beztíže. Tento je nicméně návnada jedné bytosti z jiné sféry - vlastně je to jeden z jejích krmících otvorů.

Jakákoliv látka živočišného nebo rostlinného původu může být "spolknuta," když je vložena dovnitř. Nenasytný pytel z 90% ignoruje první vniknutí, ale kdykoliv potom, když uvnitř ucítí živé maso (například když někdo šáhá do pytle, aby něco vyndal ven), z 60% se sevře kolem obtěžující končetiny a snaží se vtáhnout celu oběť dovnitř. Pytel má bonus +8 k ověření zápasu při vtahování někoho dovnitř.

Pytel může nést až 30 kubických stop věcí. Chová se jako pytel beztíže typ I, ale každou hodinu je tu kumulativní pravděpobnost 5%, že pozře svůj obsah, a vyplyvne ho někam do mimoprostoru nebo do jiné sféry. Tvoré vtažení dovnitř jsou zkonzumováni za 1 kolo. Pytel zničí tělo oběti a zabrání libovolné formě oživení nebo vzkříšení, která vyžaduje část mrtvoly. Je zde pravděpodobnost 50%, že kouzla přání, zázrak nebo znovuzrození oživí pohlcenou oběť. Ověř jednou za každého zničeného tvora. Pokud ověření neuspěje, tvor nemůže být oživen žádnou magií smrtelníků.

Střední Vyvolání; ÚS 17; Toto je vlastně tvor a nemůže být vytvořen; Cena -.

Botky tančilky: Tyto boty na první pohled vypadají jako nějaký druh kouzelných bot. Ale když je jejich nositel v boji nablízko (nebo z něj utíká), botky tančilky mu zabrání v pohybu a chová se jako by byl cílem kouzla neodolatelný tanec. Po odhalení jejich pravé podstaty se jich nositel může zbavit jen kouzlem sejmi kletbu.

Silné zaříkání; ÚS 16; Výroba divotvorných předmětů, neodolatelný tanec; Cena 30 000 zl.

Zápěstníky bezbranosti: Vypadají ajko zápěstníky zbroje +5 a také tak fungují, dokud není jejich nositel napaden v hněvu nepřítelem, jehož nebezpečnost je stejná nebo vyšší než úroveň nositele. Od této chvíle Zápěstníky způsobují postih -5 k TZ. Po aktivaci kletby mohou být zápěstníky bezbrannosti odstraněny jen kouzlem sejmi kletbu.

Střední Vyvolání; ÚS 16; Výroba divotvorných předmětů, mágova zbroj, uvrhni kletbu; Cena 1 200 zl.

Oživlé útočné koště: Tento předmět je nerozeznatelný od normálního koštěte. Je identické s létajícím koštětem při všech testzech kromě zkušebního použití.

Když je pronesen příkaz, koště udělá se svým jezdcem přemet a ten spadne na hlavu z 1k4+5 stop na zem (žádné zranění z pádu, protože pád je z méně než 10 stop). Koště pak zaútočí na oběť, plácá ji do tváře slámou nebo větvičkami a tříská ho koncem násady.

Koště má dva útoky za kolo s každým koncem (dva údery slámou a dva násadou, celkem čtyři útoky za kolo). Útočí s bonusem +5 ke každému hodu na útok. Slámový konec oslepí oběť na 1 kolo. Násada způsobí při zásahu 1k6 zranění. Koště má TZ 13, 18 životů a tvrdost 4.

Střední proměna; ÚS 10; Výroba divotvorných předmětů, let, oživlé objekty; Cena 2 500 zl.

Plášť jedovatosti: Tento plášť je většinou z vlny, i když může být vyroben i z kůže. Kouzlo najdi jed odhalí přítomnost jedu v tkanině pláště. S pláštěm se může zacházet bez obav, ale osoba, která si ho nasadí je okamžitě zabita, pokud neuspěje v hodu na Výdrž proti TO 28.

Jednou nasazený plášť jedovatosti je možné odstranit pouze pomocí kouzla sejmi kletbu; což zničí magickou podstatu pláště. Pokud je potom použito kouzlo neutralizuj jed, je možné oživit oběť pomocí kouzel oživ mrtvého nebo zmrtvýchvstání,ale ne dříve.

Silné vymítání; ÚS 15; Výroba divotvorných předmětů, jed, a menší přání nebo zázrak; Cena 62 000 zl.

Hypnotizující křišťálová koule: Tento prokletý předmět nelze odlišit od normální křišťálové koule. Nicméně, když se ji někdo pokusí použít k magickému sledování, bude fascinován na 1k6 kol a do mysli mu je vloženo telepatické vnuknutí (hod na Vůli proti TO 19 ruší).

Uživatel kouel věří, že spatřil požadovanou bytost nebo scénu, ale ve skutečnosti upadl do vlivu mocného čaroděje, licha či případně nějaké síly nebo bytosti z jiné sféry. Každé další použití utužuje vliv kontrolora nad uživatelem koule, bbuď jako služebníka nebo nástroje. Všimni si, že během této doby si uživatel není vědom svého vnuknutí.

Střední věštění; ÚS 17; Toto je vlastně menší artefakt a nemůže být vyroben; Cena - zl.

Prach kýchání a dušení: Tento kvalitní prach vypadá jako prach. Pokud je rozhozen do vzduchu, všichni v dosahu 20 stop upadnou do záchvatů kašle a kýchání. Ti, kteří neuspějí v hodu na Výdrž proti TO 15, utrpí okamžitě 2k6 bodů zranění Odolnosti. Navíc ti, kteří neuspějí v druhém hodu na Výdrž proti TO 15 o 1 minutu později, utrpí 1k6 bodů zranění Odolnosti. Nicméně i ti, kteří uspějí v nějakém z těchto záchranných hodů, jsou vyřazeni kašlem (považuj to za ochromení) na 5k4 kol.

Slabé vyvolání; ÚS 7; Výroba divotvorných předmětů, jed; Cena 2 400 zl.

Lahvice prokletí: Tento předmět vypadá jako obyčejná láhev, džbán, karafa, čutora nebo nádoba. Může obsahovat tekutinu nebo vydávat kouř. Když je lahvice poprvé odzátkována, všichni v dosahu 30 stop, kteří neuspěli v hodu na Vůli proti TO 17, jsou prokleti mají postih -2 k hodům na útok, záchranným hodům a ověřením dovedností, dokud na ně není selsáno kouzlo sejmi kletbu.

Střední vyvolání; ÚS 9; Výroba divotvorných předmětů, uvrhni kletbu; Cena 2 100 zl.

Tápající rukavice: Tyto rukavice mohou být z pružné kůže nebo těžkého ochranného materiálu vhodného pro použití se zbrojí. V první případě vypdají jako rukavice obratnosti. V tom druhém jako rukavice obří síly. Rukavice se chovají při každém testu jako rukavice obratnosti nebo obří síly, dokud není jejich nositel napdaen nebo se ocitne v situaci života a smrti. Tehdy se kletba aktivuje. Nositel se stane neohrabaným a má pravděpodobnost 50%, že upustí věc, kterou drží v nějaké ruce. Rukavice také snižují Obratnost o 2 body. Pokud je kletba aktivována, ruakvice mohou být sundány jen kouzly sejmi kletbu, přání nebo zázrak.

Střední proměna; ÚS 7; Výroba divotvorných předmětů, uvrhni kletbu; Cena 1 300 zl.

Přlba opačného přesvědčení: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Kadidlo posedlosti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena zl.

Krvežíznivý palcát: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Medailon vysílání myšlenek: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Škrtící náhrdelník: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Lapací síť: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Škapulíř mrzačícího rozkladu: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Jedový lektvar: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Roucho bezmocnosti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena zl.

Roucho havěti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí síla; Cena zl.

Prsten nemotornosti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí síla, uvrhni kletbu; Cena zl.

Skarab smrti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

kopí, vlastníka zraňující: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena zl.

Kámen váhy (Magnetovec): Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Meč -2, prokletý: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, uvrhni kletbu; Cena zl.

Meč bojového šílenství: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí; Cena zl.

Grimoár tuposti: Tato

Střední proměna; ÚS 9; Výroba magických zbraní a zbrojí, býčí síla; Cena zl.


Přeložil Petr Pospíšil - Pizin.